Porto - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van magda keulen - WaarBenJij.nu Porto - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van magda keulen - WaarBenJij.nu

Porto

Door: magda

Blijf op de hoogte en volg magda

04 September 2015 | Nederland, Alkmaar

maandagavond om 23.00 uur portugese tijd waren we in ons hotel in porto, we konden het makkelijk vinden met de metro vanaf het vliegveld, er was veel turbulentie in de lucht geweest en dat voelde wel wat wiebelig in ons lijf, we hebben ingecheckt, water gedronken en zijn naar bed gegaan, het is hier een uur vroeger dan in nederland.
goed geslapen en de vlg morgen ontbijten op het terras van het hotel eenvoudig, twee witte bolletjes met boter en jam, thee en sap.
we gaan de stad in, even acclimatiseren, we hebben een plattegrond mee ( gekregen van gerard), maar waar we ook komen we krijgen gelijk een plattegrond in ons hand geduwd, dus verdwalen lijkt bijna onmogelijk.
het is prachtig weer, zonnig en ong 22 graden.
we gaan koffie drinken op een terras ergens onderaan een straat, de weg naar ons hotel loopt omhoog of omlaag , maar net van welke kant je komt en gaan bedenken wat we gaan doen, we zijn wat vermoeid dus belsuiten om het rustig aan te doen, we wandelen naar de kathedraal, daar kunnen we een pelgrimspaspoort halen en kijken hoelaat de kerk open is. er is geen audiotoer, de kerk is ook niet erg groot, maar er is nog wel een klosstergang waar we willen kijken, dus we gaan in de middag terug, zoeken eerst een lunch terras, dat vinden we aan de rivier op een mooie plek, die uitkijkt over de rivier, heerlijk ,dit begint als vakantie te voelen.
een heerlijk broodje en koffie en daarna terug naar de kathedraal, we kunnen geen kaarsje opsteken, maar het is wel de moeite waard om hier te kijken en ook buiten van het uitzicht te genieten.
we gaan terug naar het hotel, lezen een poosje en gaan dan bedenken waar we zullen gaan eten, we gaan op weg naar de rivier, maar voor we daar aangekomen zijn lopen we langs een restaurant ; da terra; daar serveren ze een vegetarisch en veganistisch buffet, er staan heerlijke gerechten op de balie, we gaan naar binnen en eten verrukkelijk.een half flesje wijn erbij en onze dag kan niet meer stuk, niet zo laat gaan we weer terug en zoeken onze kamer op, morgen weer een neiuwe dag.

en wat erg leuk is, onze pelgrimsstokken zijn meegekomen met het vliegtuig!!!! af halen bij andere bagage, maar ze zijn er !!!!