onderweg naar pamplona - Reisverslag uit Madrid, Spanje van magda keulen - WaarBenJij.nu onderweg naar pamplona - Reisverslag uit Madrid, Spanje van magda keulen - WaarBenJij.nu

onderweg naar pamplona

Door: 25jaarsamen

Blijf op de hoogte en volg magda

05 April 2012 | Spanje, Madrid

tot onze verrassing hebben we vandaag gratis internet, en nog luxer, we hebben onze was ingeleverd bij de beheerster van de alberque en die zorgt dat die schoon en droog wordt, we hebben de afglopen dagen leuk contact met een echtpaar uit Bath in engeland en die delen niet alleen de dinertafel met ons, maar ook de wasmachine, dus voor 3 euro zijn we weer schoon.
Vanmorgen rond 5 uur begonnen de eerste pelgrims al te rommelen en waren we al weer wakker, om 7 uur hadden we alles ingepakt en gingen we ontbijten in het restaurant naastde monasterie.
het was net licht geworden toen we op pad gingen , de lucht dreigde naar regen, dus de poncho aan, na drie kwartier een supermarkt waar het reqieum van Mozart door de winkel daverde, weer eens wat anders dan radio 538.daarna een duet van een sopraan en tenor die de winkelier kushandjes liet zien, we moesten maar even blijven luisteren gebaarde hij ons.
de lunchboodschappen ingepakt en onszelf want het ging steeds harder regenen.
op een gegeven moment spoelde het echt van de lucht , maar het geluk was toch een beetje met ons want in een klein gehuchtje, vonden we een barretje waar we koffie konden drinken met eigengebakken cake er bij, erg lekker.
na de koffie klaarde het op,we liepen een mooie bosroute, hier en daar wel glad en stenig, maar het lukte goed om zonder kleerscheuren boven en beneden te komen.hoorden regelmatig paarden en schapen met bellen.
later knipoogde zelfs de zon naar ons en tegen half4 waren we in onze herberg voor vannacht, morgen gaan we verder naar pamplona.tot later, liefs magda en natuurlijk ook van ineke.

• 05 April 2012 - 18:13

Truus:

Het weer zit nog niet echt mee! Hopelijk was het knipogende zonnetje een belofte voor morgen.
    Liefs,Truus

• 05 April 2012 - 18:44

Sjaak Melker:

Hoi meiden,
    Leuk om weer wat van jullie te horen en te lezen! Zubiri, ik hoef niet eens lang na te denken om deze plaats zo weer voor me te zien. En ook de refugio zie ik nog zo voor me. Klein en alle stapelbedden heel diht bij elkaar. Ik heb nog nooit zo dicht naast een een wildvreemde mevrouw gelegen als toen die nacht in Zubiri.
    Het weer is nog niet je-dat, als ik het zo lees. Ja dan is lopen in de regen toch iets anders dan het spinnen in een sporthal.
    Mooi om te lezen dat jullie de Pyreneeen al zo goed zijn door-, o nee zijn over gekomen.
    Komt dat doordat Ineke uit de Hoef komt en vaak door duin heeft lopen struinen of komt et doordat ze juist vaak in de Agebinner duinen, die toch wat hoger zijn dan de Hoever duinen, trainde?
    Hopelijk blijven jullie berichten naar ons als achterblijvers sturen. Ik blijf jullie op de voet volgen!
    Heel veel plezier weer de komene dagen en een dikke kus van Sjaak

• 05 April 2012 - 19:27

Sjaak:

Morgen Goede Vrijdag in Pamplona, denk ik. Naar verwachting zal er morgenavond ook in Pamplona een grote optocht/processie door Pamplona trekken. Vergeten jullie niet naar die processie te gaan! Wij waren in 2000 in Estrella op Goede Vrijdag. Daar was het al fantastich en ik verwacht dat het in Pamplona helemaal te gek zal zijn.
    Dit wilde ik toch nog effe kwijt, terwijl ik naar AZ zit te kijken. Op dit moment, na 20 minuten, Valencia-AZ 2-0. Doei meiden, groeten Sjaak

• 05 April 2012 - 20:19

Bets Hakvoort:

wat een belevenis, ik geniet en beleef

het gewoon met jullie mee zo heerlijk je het weergeeft.
    liefs Bets

• 05 April 2012 - 21:17

Anja:

Leuk die eerste verslagen! Sjouwen jullie alsnog met die slaapzakken rond?
    En dat beetje regen.....erger dan ons laatste rondje Texel kan het niet worden toch?

• 06 April 2012 - 06:04

Tante Corrie:

Hallo meiden
    Nog maar zo kort onderweg en toch al zoveel hartverwarmende ontmoetingen.
    Schone was.... vind ik heeeeel bijzonder. 'Zo''n kans moet je natuurlijk grijpen. De regen is nou weer niet zo leuk. Maakt 'ook "t lopen lastiger. Maar hoort er wel ook bij.
    't Alsof ik erbij ben. Beeldend verslag.
    Bedankt. Meiden blijf genieten!
    Ik ga doodgewoon boodschappen doen. Tot de volgende keer.
    tante Corrie

• 06 April 2012 - 15:44

Johan:

Hoi,

Leuk om zo de etappes te lezen, jammer dat het weer een beetje tegen valt, maar wees gerust in de gehele regio is het niet veel beter, en in Engeland in Schotland is de afgelopen dagen behoorlijk sneeuw gevallen, met recht een "witte donderdag". Vandaag alweer "Goede vrijdag" en zit nu op het werk, er zijn toch nog weer een hoop mensen voor een paar dagen met het vliegtuig vertrokken naar de zon en verschillende steden reizen. Weer hier is nu wel zonnig maar de wind is erg koud! Heel veel loop plezier voor de komenede dagen, hebben jullie ook al en plan voor de Paasdagen? Of gaan jullie dan beide dagen aan de wandel?

Groetjes van Schiphol,

Johan

• 07 April 2012 - 10:45

Diana:

Dag dames,

Ik was nog vergeten te vertellen dat er afgelopen donderdag in de Langestraat een demonstratie van boze boeren/tuinders, met tractoren, was, TEGEN de brug.
    Een beetje goed nieuws dus.

Liefs, Diana.

• 07 April 2012 - 15:19

Saroj:

Hoi Tante Magda en Tante Ineke,
    Ik vind het leuk om jullie verslagen te lezen. Ik wens jullie nog veel succes met lopen.
    liefs Saroj

• 08 April 2012 - 12:03

Mamma Glorie:

Wij wensen jullie een Zalig Pasen.
    Zijn jullie nog een kerkje tegen gekomen om een beetje de sfeer en het goeie gevoel erbij te krijgen.
    wij houden het weer bij jullie angstvallig in de gaten, tot nu toe niet zo best.
    Het is dus voor jullie echt een Pelgrimstocht. maar geloof ons het word beter,want Dinsdag gaan wij op pad.
    En ze zeggen dat wij altijd goed weer hebben
    Ineke en Magda heel veel sterkte als het even niet meezit, maar laat genieten van alle mooie en gekke dingen de hoofd-rol spelen.
    Groeten Mam en Pap

• 08 April 2012 - 14:29

Peter YS:

Wat een moed, lopen bij al die regen.. En dan de moed en het goede humeur er maar inhouden.. Zet 'm op !