epiloog vanuit alkmaar - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van magda keulen - WaarBenJij.nu epiloog vanuit alkmaar - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van magda keulen - WaarBenJij.nu

epiloog vanuit alkmaar

Door: 25jaarsamen

Blijf op de hoogte en volg magda

20 Mei 2012 | Nederland, Alkmaar

lieve allemaal,

en zo zaten we dan op zaterdagochtend 19 mei in de taxi die ons naar het vliegveld van santiago bracht, het inchecken ging snel, we lieten de rugzakken plastificeren en hebben onze pelgrimsstokken bij elkaar gebonden en er vast afscheid van genomen, want we waren er niet zeker van dat ze mee zouden komen naar nederland.
er werd ons verzekerd van wel, maar ja---
de reis ging voorspoedig, we waren om 10.30 in Barcelona en moesten daar 2 uur wachten op de overstap naar Amsterdam, gelukkig konden we even naar buiten en zagen we onze kans schoon om voor het laatst torilla de patatas te eten, maar wat een afzetterij op de luchthaven, we kregen het weliswaar in een schattig klein koekepannetje, met brood met tomatentapenade er op, maar moesten er schandalig voor betalen, voor datzelfde geld hadden we in een willekeurig spaans dorp wel 3 porties van deze lekkernij, maar goed, we hebben het ons heerlijk laten smaken.
alles vloog op tijd en om 14.55 landen we in amsterdam, de rugzakken waren er wel, maar de stokken helaas niet, jammer---
in de aankomsthal wachtte ons een grote verrassing, er stond een waar welkomstcomite, mijn moeder, inekes ouders, olof, johan, gertjan, sandra, michael en emma, de eerste met een grote bos bloemen en de laatste met een heus spandoek, waarop we geeerd werden als eersteklas pelgrims met in het spaans goeie dag erop, wat verschrikkelijk leuk!!!!!
dat hadden we niet verwacht, we zijn naar het personeelsrestaurant gegaan waar johan kind aan huis is en daar kwamen de eerste verhalen, de koffie met lekkers en de kleine cadeautjes voor de moeders.
wat een ontvangst, net als bij het uitzwaaien, word je daar warm van .
daarnaast belde en mailde er nog mensen om ons welkom thuis te heten en wachten we nu met spanning op kruispunt tv, ook voor onszelf is het een verrassing wat er van gemaakt is.
tja, een bijzondere ervaring was het en we zullen er de komende weken zeker en vast ook nog wel langer van nagenieten, veel verhalen vertellen, ik heb ook nog (hopelijk )mooie foto,s gemaakt en voor de liefhebbers boeken van o.a de prachtig gebrandschilderde ramen in de kathedraal van leon en van de kathedraal van santiago.
heerlijk om nog vrij te zijn, voor een deel zitten we met ons hoofd nog in spanje en zo kunnen we langzaam weer terugkeren naar het gewone leven, wat ook weer goeie dingen met zich mee zal brengen.

nogmaals allemaal heel erg bedankt voor alle lieve woorden, we voelen ons gezegende mensen!

liefs van ons.

• 20 Mei 2012 - 20:23

Heleny:

WELKOM THUIS; weer in de Piet Heyn!

• 20 Mei 2012 - 20:55

Irene:

nou magda en ineke, WELKOM THUIS, wat is de tijd omgevlogen, na elk verslag dacht ik wat heerlijk om nog zo lang te gaan, uiteindelijk zijn jullie gezond en wel thuis gekomen, nu nog even afkicken, de fotos bekijken en dan ja dan is het echt weer de draad oppakken en begint het "gewone" leventje voor jullie, hoop nog te horen of zien (fotos) oh ja vanavond in kruispunt, mijn dochter attendeerde mij hierop, ik kijk ernaar uit.
    lieve ineke en magda het gaat jullie goed en wie weet misschien ooit op de camino, ik ga 2wk in SjPP hospitaleren 8 t/m 23 juli en daarna van 3 t/m 18aug in roncevalles, tussen door rondje pamplona en na afloop in ronc., richting bilbao, ik ben ook te volgen op pelgrimirene.waarbenjij.nu adios!!

• 20 Mei 2012 - 21:33

Irene:

overrompelend, emotioneel wat een schitterende vrouwen zijn jullie en wat zien jullie er gelukkig uit, nu begrijp ik wat jullie bedoelen: mensen onderweg kijken naar ons, volgende week ga ik zeker het vervolg zien, bonne nuit

• 21 Mei 2012 - 06:50

Sjaak:

Hoi meiden,
    Welkom thuis. Ook het laatste verhaal weer prachtig! Ik heb gisteravond Kruispunt gezien, vond de beelden van de Camino heel mooi, maar vond vooral jullie verhaal over jullie samenzijn en jullie samen op weg zijn heel mooi!
    Meiden, geniet nog lekker na van al jullie belevenissen en wie weet tot spoedig ziens!
    Groetjes en een dikke kus.
    Sjaak

• 21 Mei 2012 - 07:22

Tilly En Diny:

Welkom in ons bijna zomers Holland.
    Wij zijn enorm trots op jullie!
    Storm en regen het deerde jullie niet.
    'Gewoon' doorgaan in jullie eigen tempo en op jullie eigen wijze.Door jullie verhalen konden we ons beelden vormen, geuren, geluiden en smaken meebeleven.
    Geweldig Ineke hoe je ons meenam in jouw beleving van de Camino! De tv uitzending van Kruispuntgaf ons een bevestiging van Magda's uitzichten tijdens haar Camino. Van jullie optreden op tv hebben we ook genoten. Tilly die de uitzending eerder bekeek zei:"Ze waren helemaal Magda en Ineke", zo hun zelf!
    Geweldig zoals jullie vertelden over elkaar en over de oorsprong van jullie zilveren feest. En over de Eeuwige en haar goedkeuring van Jullie Samen. Dank voor dit alles. x x xDilly.

• 21 Mei 2012 - 11:29

Tante Corrie:

Mede namens ome Bank bedankt voor jullie lieve woorden.
    Fijn dat wij jullie van het begin tot het einde mochten volgen.
    Voor de toekomst nog heel veel wandelplezier toegewenst.
    Het is echt de mooiste sport. Bij alle weersgesteldheden te genieten.
    Dag Ineke Dag Magda
    Het ga jullie goed. gr tante Corrie

• 25 Mei 2012 - 21:05

Ria Hermans:

Hallo Ineke en Magda,

Marij en ik, Ria, 2 vrouwen uit Brabant hebben jullie ontmoet in Villar de Mazarife, waar we samen gegeten hebben in de herberg. Wij hebben vaak aan jullie gedacht en gehoopt jullie nog te ontmoeten, nadat we elkaar in Astorga voor het laatst gezien hebben. Helaas mocht dat niet meer zijn. Wij zijn een dag voor jullie aangekomen in Santiago.
    Wat schetst onze verbazing als wij in een uitzending van Kruispunt jullie terug zien op de televisie. Erg leuk !
    Ook leuk om jullie reisverslag te lezen,
    het ga jullie goed, heel veel groeten van Ria en Marij uit Brabant.
    riahermans@kpnplanet.nl

• 29 Mei 2012 - 09:38

Tineke Hoet:

Hoi Ineke en Magda
    ik heb heel erg genoten van jullie verhalen en ook van de uitzendingen van kruispunt. Ik neem diep mijn hoed af voor hetgeen jullie hebben gepresteerd. Wat een barre tocht, maar jullie waren niet klein te krijgen.
    1000% respect voor jullie prestatie.
    Dikke kus, Tineke Hoet