pauze - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van magda keulen - WaarBenJij.nu pauze - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van magda keulen - WaarBenJij.nu

pauze

Door: 25jaarsamen

Blijf op de hoogte en volg magda

25 April 2012 | Spanje, Sahagún

lieve allemaal,

we zitten in een hostel in sahagun, maandag liepen we 17 km tegen een een loeiharde wind in, nergens een klein luw plekje, om wat te eten, op een gegeven moment op en betonnen bankje en bammetje weggewerkt, en voort maar weer.
iedereen die we tegenkwamen worstelde en dat gaf wel een gevoel van verbondenheid , en iets minder een eenzaam avontuur.
toen we in de herberg gearriveerd waren was de energie aardig op, een broodje gegeten en uitpakken.
maar onze lijven begonnen te protesteren, dus eerst maar een uurtje plat en daarna naar de bar voor een kopje thee, helaas dat kwam er met dezelfde vaart weer uit.
dan maar niets meer en te bed.
morgen maar zien wat te doen.

dinsdag 24 april.
wakker om 07.00 uur , niet fit, dus besloten om naar de bar te gaan voor een koje thee en daar een taxi besteld , om ons naar sahagun te laten brengen.
een amerikaanse vrouw, die last heeft van haar knieen maar al voor de derde keer de camino loopt, en daar leuk over kan vertellen sluit zich bij ons aan en we staan om 10.00 uur in sahagun, voor het hostel.
ze hebben plaats en we gaan eerst voor de verandering maar weer even slapen, daarna blijft ineke lekker liggen en ga ik erop uit voor wat boodschappen, wat fruit, biscuitjes, yoghurt , dan komt het wel weer goed.
de rest van de dag, lezen en slapen
en na wat licht eten voelen we ons al weer wat beter, weer slapen en morgen weer een nieuwe dag.

woensdg 25 april,

de dag begint goed, we voelen ons beter , hebben een licht ontbijt op en krijgen van een van de medewerkers hier zijn computer te leen om op te schrijven, dat is toch weer hartverwarmend.
we gaan weer plannen maken voor morgen , wie weet zelfs koffie vandaag, en kijken of we een winkel kunnen vinden om sokken en onderbroeken te kopen.
we blijven in ieder geval nog een nacht hier.
fantastisch om al jullie reacties te lezen, we warmen ons eraan, ria van harte gefeliciteerd met je kleindochter en julia de pinquin oogst veel bewondering.
tot later maar weer, veel liefs magda en ineke.

  • 25 April 2012 - 08:24

    Truus:

    Dag lieverds,
    Wat een belevenissen allemaal. En wat zijn jullie stoer. De rust kunnen jullie wel even gebruiken. Als nou het weer ook nog een beetje tot rust komt ... Beterschap Ineke!
    Liefs, Truus

  • 25 April 2012 - 13:49

    Heleny:

    Lieve meiden,

    Petje af hoor; still going strong!! Sterkte, ook voor de komende dagen, want de weersvoorspelling blijft wisselvallig in die linkerbovenhoek van Spanje. Hopelijk blijft de warmte door dit elektrische lijntje voelbaar!!

    Fijn om te lezen dat het na wat rust wel weer wat beter gaat.

    Liefs, Heleny

  • 25 April 2012 - 13:49

    Heleny:

    Lieve meiden,

    Petje af hoor; still going strong!! Sterkte, ook voor de komende dagen, want de weersvoorspelling blijft wisselvallig in die linkerbovenhoek van Spanje. Hopelijk blijft de warmte door dit elektrische lijntje voelbaar!!

    Fijn om te lezen dat het na wat rust wel weer wat beter gaat.

    Liefs, Heleny

  • 25 April 2012 - 13:49

    Heleny:

    Lieve meiden,

    Petje af hoor; still going strong!! Sterkte, ook voor de komende dagen, want de weersvoorspelling blijft wisselvallig in die linkerbovenhoek van Spanje. Hopelijk blijft de warmte door dit elektrische lijntje voelbaar!!

    Fijn om te lezen dat het na wat rust wel weer wat beter gaat.

    Liefs, Heleny

  • 25 April 2012 - 13:50

    Thea:

    Lieve Allebei
    Groot gel;ijk om even tot rust te komen, ik hoop dat jullie allebei hiervan opknappen. En meteen het weer ook. elke keer kijk ik uit naar jullie verslagen om natuurlijk met jullie mee telopen. Wat goed dat jullie aan Arie dachten. Dikke kunffel van ons, liefs Thea

  • 25 April 2012 - 14:08

    Peter:

    Beterschap, ik hoop dat jullie snel opknappen.. En verder heb ik dit getypt op mijn nieuwe laptop, die ik gisteren heb geïnstalleerd.. Het gaat goed.. Yoehoe !

  • 25 April 2012 - 18:06

    Linda:

    lieve meiden, ik heb eindelijk de tijd om alles goed te lezen.
    Ik ben zelf in Italie geweest, en dat viel bijna uit als een bedevaartstocht.
    iKwas bij Helena, een finse vriendin van me. die in nederland gewoond heeft, en toen ook in het koggenkoor zong, net als ik.
    Ik ben bij haar in Finland geweest, en nu haar man is uitgezonden naar italie, ben ik daar op bezoek geweest.
    Een kerkentocht, santa catharina, prachtig klein kerkje op een heuvel met uitzicht op het lag o maggiore.
    Santa weet ik niet meer, mooi devoot kerkje in het dorp waar ze woont.
    De Dom van Milaan. prachtige buitenkant, je blijft genieten, de binnenkant is me te protserig, teveel het rijke roomse leven, , maar een kaarsje voor de thuisblijvers kun je er altijd branden, dat heb ik dus ook gedaan.
    Lago maggiore met een bootje, een kerkhofje in een klein dorpje, heel stil veel dezelfde namen, een maximum aan kruisbeelden, en een paar prachtige moderne beelden er tussen.
    heerlijk gegeten, pizza, spagetti, salata, het zijn de de enige italiaanse woorden die ik ken, maar het voldoet.
    Lekker bijgepraat, en vooral veel gelachen om niets, dat kan alleen tussen goede vriendinnen.
    Bij het afscheid kreeg ik een kussentje van haar* vriendinnen en zusjes voor eeuwig. Leuk, dat zeggen we altijd , maar IK wist niet dat ze dit in italie op een kussentje hadden.
    De terugries verliep wat minder soepel, bij de eerste vraag om informatie werd er op zijn italiaans niet erg best geluisterd, ergens vekeerd naatoe gestuurd, vervolgens ging alles wat er op voldge ook fout, dus ik miste mijn vlieguitg, terwijl ik voor de zoveelste keer ergens achter in de rij was aangeloten. Een nachtje op malpensa is een nieuwe ervaring. Om vijf uur smorgens kon ik alsnog mee, een vliegtuig vol slapende mensen.
    Ik heb de hele nachtploeg meegemaakt, en een uiterst efficient werktiuig mogen aanschouwen, een dweilmachine waar je bovenop moest zitten, met een stofzuiger, en een stofzuigermondje van vijf centimeter. dat schiet lekker op, als je de hele luchthaven moet zuigen.
    Alles bij elkaar voor herhaling vatbaar, dus een afspraak gemaakt voor de herfst, dan komt ze naar nederland.
    Dit was een reisverslag als reactie op jullie reisverslag.
    Wat minder lopen, minder klimmen, maar heel wat onverwachte spiritualiteit, en lieve warmte van mensen.
    ik geniet van alles wat jullie schrijven, ga door, je hoort nog van me.
    liefs, linda.

  • 26 April 2012 - 13:38

    Marlies Stolk:

    Jeetje meiden, jullie hebben al heel wat beroerde weersomstandigheden meegemaakt. Kreeg van Diny en Tilly jullie site door, want ik ga 2 mei starten met de tocht vanuit St Jean Pied du Port. Nog maar een lange broek ingepakt en een korte thuisgelaten. Veel succes en hopelijk genieten!!!!

    Groetjes
    Marlies

  • 26 April 2012 - 14:15

    Tante Corrie:

    Hallo meiden
    Het zit jullie niet mee.
    Echt een pelgrimstocht. Wat zullen jullie beroerd geweest zijn.
    Maar toch worden de dagen gekleurd met hier en daar een gouden randje.
    Lieve Ineke Lieve Magda respect en bewondering.
    Tot gauw! Tot zonnige berichten!
    Groetjes tante Corrie (ome Bank)

  • 26 April 2012 - 14:43

    Johan:

    Hoi,

    Geniet even van de rust, het is tenslotte geen wedstrijd toch? Veel rust geeft ook weer energie en dat kan je de komende weken nog wel goed gebruiken! Pas goed op elkaar en je zelf en snel weer top fit worden voor een goed vervolg van de reis!?

    Groetjes, Johan

  • 26 April 2012 - 16:21

    Ans, Collega Serre:

    Hoi sportievelingen,
    Wat hebben jullie al veel meegemaakt in een korte tijd en wat is het toch apart dat er in zoveel plaatsen/dorpjes toch steeds weer mogelijkheden zijn om op internet te gaan. Als er bijna niets te krijgen is, toch internet.
    Jullie zijn toch wel in een goede conditie als je met zoveel slecht weer toch kunt lopen en doorgaan. Petje af!!!
    Succes verder en hopenlijk de laatste periode goed en zonnig weer, dan zijn jullie het slechte weer van nu weer snel vergeten.
    Groet Ans

  • 28 April 2012 - 12:04

    Judith Van Der Burg:

    Dag lieve vrouwen,
    Terwijl jullie aan het bijkomen waren van het gevecht tegen de wind was Louwra op de 25e april aan het stoeien met de wind rondom de molen Het Pink in Koog aan de Zaan. Het resultaat is voor haar nu het welverdiende molenaarsdiploma!!!! Hieper de piep hoezee. Voor jullie de goede raad: houd vol: alles zal goed komen: kijk naar Louwra: de aanhouder wint!!. Lieve Ineke en Magda beterschap met jullie vermoeide lijfjes en ik hoop dat jullie ondertussen weer op weg zijn met meer energie en een beetje beter weer en een lekker zonnetje op jullie koppies.
    Lieve groet van een trotse molenaarsvrouw Judith

  • 28 April 2012 - 19:26

    Diana:

    Dag dames,

    Sinds gisteren ben ik weer thuis. Ineke heeft geen sms van me ontvangen omdat Jolanda op de eerste dag over mijn mobiel is gereden, met de auto. Dat was niet haar schuld. We wisten niet eens dat hij uit de auto was gevallen. We hebben een leuke vakantie gehad in de Extremadura. Heel veel vogels gezien. 8 nieuwe soorten voor mij. De gieren waren prachtig en vlogen zo dichtbij langs dat we de veren hoorden kraken. Madrid was bijzonder aangenaam. Een heerlijke stad waar alles goed geregeld is. Ik wilde graag minstens 1 museum bezoeken en dat werd het Reina Sofia om de schilderijen van Dali en Picasso te zien. Ik heb veel te vertellen Ineke maar dat moet wachten tot we weer op de fiets zitten. En ik weet nu al dat jij nooit meer van die prachtige naam af komt...
    Wij hebben redelijk weer gehad. Maar konden de pijpen er ook niet afritsen. Niet één verregende dag maar ook geen dag zonder bewolking.
    Het is hier de hele dag koud geweest, 8'C en nat. Ik hoop maar dat het bij jullie toch eens opknapt.
    Hebben jullie gehoord/gelezen dat er zaterdag een heel akelig treinongeluk bij Amsterdam is gebeurd? Volgens de Volkskrant was een Alkmaarse machiniste van middelbare leeftijd de schuldige. IK WAS HET NIET! Want ik was in Spanje. Inmiddels weet ik wie het was en ze heeft geen standplaats Alkmaar. Het is verschrikkelijk. Eén dode en 117 gewonden (waarvan 42 zeer ernstig). Heel veel mensen hebben Jelle gebeld en sms naar mijn spoormobiel gestuurd (maar die lag natuurlijk thuis).
    Morgen moet ik weer werken maar gelukkig ben ik maandag (Koninginnedag) vrij. Radio 538 mag geen feest geven in Amsterdam dus misschien valt de ellende mee.
    En het kabinet is gevallen...

    Sterkte & dikke zoen.

  • 07 Mei 2012 - 10:20

    Heleny:

    Lieve meiden,

    Sterkte!!! Zeker als alles er weer met net zo'n vaart uit komt zetten; getsie dan voel je super beroerd.

    Hopelijk knapt het weer eindelijk 'es op, want die zonneschijn zal jullie ook goed doen.

    Hier hebben we 4 en 5 mei gevierd en beleefd. Het was heel indrukwekkend en gewoon gezellig. Verjaardag / herdenken / beleven.

    NB
    Ik heb nav de post even contact nodig met Magda. Het gaat over een offerte van het pensioenfonds welk aanbod loopt tot uiterlijk 31 mei en niet verlengd kan worden en daarna dus als aanbod komt te vervallen. Leek me wel belangrijk, dus vandaar. Smsen jullie me zodat we even een moment kunnen vinden om heen en weer te kunnen mailen of faxen?

    Liefs, Heleen

  • 07 Mei 2012 - 10:20

    Heleny:

    Lieve meiden,

    Sterkte!!! Zeker als alles er weer met net zo'n vaart uit komt zetten; getsie dan voel je super beroerd.

    Hopelijk knapt het weer eindelijk 'es op, want die zonneschijn zal jullie ook goed doen.

    Hier hebben we 4 en 5 mei gevierd en beleefd. Het was heel indrukwekkend en gewoon gezellig. Verjaardag / herdenken / beleven.

    NB
    Ik heb nav de post even contact nodig met Magda. Het gaat over een offerte van het pensioenfonds welk aanbod loopt tot uiterlijk 31 mei en niet verlengd kan worden en daarna dus als aanbod komt te vervallen. Leek me wel belangrijk, dus vandaar. Smsen jullie me zodat we even een moment kunnen vinden om heen en weer te kunnen mailen of faxen?

    Liefs, Heleen

  • 07 Mei 2012 - 10:20

    Heleny:

    Lieve meiden,

    Sterkte!!! Zeker als alles er weer met net zo'n vaart uit komt zetten; getsie dan voel je super beroerd.

    Hopelijk knapt het weer eindelijk 'es op, want die zonneschijn zal jullie ook goed doen.

    Hier hebben we 4 en 5 mei gevierd en beleefd. Het was heel indrukwekkend en gewoon gezellig. Verjaardag / herdenken / beleven.

    NB
    Ik heb nav de post even contact nodig met Magda. Het gaat over een offerte van het pensioenfonds welk aanbod loopt tot uiterlijk 31 mei en niet verlengd kan worden en daarna dus als aanbod komt te vervallen. Leek me wel belangrijk, dus vandaar. Smsen jullie me zodat we even een moment kunnen vinden om heen en weer te kunnen mailen of faxen?

    Liefs, Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sahagún

magda

Actief sinds 12 Maart 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 25064

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 03 Oktober 2015

pelgrimeren van Porto naar Finisterre

02 April 2012 - 19 Mei 2012

pelgrimeren naar santiago

Landen bezocht: