nog even een kleine update - Reisverslag uit León, Spanje van magda keulen - WaarBenJij.nu nog even een kleine update - Reisverslag uit León, Spanje van magda keulen - WaarBenJij.nu

nog even een kleine update

Door: 25jaarsamen

Blijf op de hoogte en volg magda

30 April 2012 | Spanje, León

vandaag koninginnedag in nederland, daar merken we hier niets van, dus geen oranjetintje--
wel nog even het vermelden waard , zaterdag vonden we onszelf zo zielig dat we maar gingen koffiedrinkken in een banketbakkerij en daar een paar kleine taartjes uitzochten , wat schtetst onze verbazing toen we bij de twee kopjes koffie die we dronken ook nog taartjes kregen, we kregen ze uiteindelijk niet allemaal op en we kunnen toch heel wat aan!!

gisteren toch weer gelukt om een vegetarische hap te scoren, zij het dat die bestond uit koude asperges met mayonaise, doperwten en tomaten en aardappelpuree, maar smakelijk was het wel, een mooi opgemaakt bord en een wijnglas zo groot dat de hele fles er bijna in een keer in kon
en de onvermijdelijke voetbal, als we notiore fans zouden zijn , hoefden we niets te missen.

vandaag dan toch naar de kathedraal,een audiotoer kregen we automatisch bij de ingang, ik vond vooral de ramen heel erg mooi, prachtig glas in lood, je kijkt je ogen uit.
ook de kerk zelf vind ik veel mooier dan in burgos, het was de moeite waard, heb een boek gekocht over de ramen, maar dat gaat straks op de post, te zwaar om mee te nemen.
we troffen nog een groep blinden en slechtzienden, hebben een praatje gemaakt, er was zelfs een geintereseerde woef in de kathedraal, die zich voorbeeldig gedroeg.

mijn voet geneest gelukkig naar behoren, was vanmorgen weer wat minder stijf, dus morgen vervolgen we onze weg, de planning is om naar villar de mazarif te lopen, ong 20 km en we hebben goede hoop dat we er ook zullen komen.
het blijft erg leuk om zoveel reacties te krijgen, daar genieten we enorm van.
tot later, liefs van ons magda en ineke.

• 30 April 2012 - 14:52

Diana:

Koninginnedag is in volle gang! Toen Jelle & ik vanmorgen een rondje over de vrijmarkt liepen werd er al volop bier gedronken. Het is 24'C, in de schaduw!! Vanmiddag kwam Elly spontaan langs en samen zijn we rondje langs alle podia gelopen. Er staan rijen voor de supermarkten, iedereen loopt met literflessen sterke drank, op de Platte Stenen Brug ligt een dikke laag lege plastic bekertjes. Groot feest dus. In de grachten varen sloepen met dikke geluidsinstallaties. Ineke had haar paarse mollen goed kunnen verkopen want van de crisis is weinig te merken. Mijn koolmezen hebben 6 jonkies. Ik heb net stiekem even gekeken.
    Groeten!

• 30 April 2012 - 15:49

Peter:

Hier is het 20 graden en een prachtige koninginnedag.. nu is het inmiddels bewolkt geraakt, en je ruikt regen in de lucht. Het zaL OVER EEN PAAR UURTJES WEL GAAN REGENEN.. Ik heb lekker bij een vriendin in de tuin gezeten, ijsje gegeten, in de zon gezeten, paprikachips gegeten en zo gaan we samen eten in een restaurantje hier pal over de grens, in Kranenburg.
    Ik hoop dat het verder goed gaat met de voet van magda en dat jullie meer vegetarische restaurantjes tegenkomen op jullie tocht..J ullie zijn al heel ver.. groetjes, peter

• 30 April 2012 - 16:52

Annelize:

Lieve meiden, een vrije dag, dus eindelijk weer eens even tijd om op jullie verhalen te reageren! Jullie zijn al een flink aantal kilometers gevorderd, en hoe...Met recht met vallen en opstaan.. denk goed om jullie zelf! Het zo af en toe echt ongelooflijk wat we hier lezen, en kunnen het ons nauwelijks voor stellen. Over doorzetters gesproken... en niet voor een kleintje vervaardigd! Steeds hoop ik letterlijk dat zonnetje in jullie verhalen waar te nemen.. Dan wordt het allemaal nog mooier en jullie hebben het zo verdiend! Eens, zal hij toch van zich laten zien ? Wij hopen er hier in de meivakantie in ieder geval een graantje van mee te pikken..Hou jullie haaks en lieve groeten van de Boumaatjes uit Wieringerwerf.

• 30 April 2012 - 17:04

Ome Bank (Corrie):

Wij zijn zeer benieuwd naar jullie opnames dat is toch wel wat anders als lopen in dat vervelende weer jullie hebben niet veel geluk wat dat betreft maar jullie zijn stoer wij hebben gister nog een opname gedaan voor een bioscoop film wat over een jaar pas in de bioscoop komt dit was op uitnodiging van de regiseur Jorien waar wij 8 jaar terug de documantaire mee gemaakt hebben ook in Gambia het was een geweldig weerzien zo'n leuke meid geweldig nou meiden zet hem op het is nog een klein stukje grapje? groetjes van ons beiden!

• 30 April 2012 - 18:54

Wout:

Het was hier vandaag wel 20 - 22 graden
    Laat ik nou even denken dat die warmte uit Spanje kwam
    Maar bij het lezen van het weerbericht komt het uit het Oosten.
    Hopelijk pikken jullie er wat van mee.

• 30 April 2012 - 19:58

Heleny:

Lieve meiden,

Dijn Magda, dat je voet weer wat beter gaat. Hopelijk is die 20 km niet verkeerd 'gevallen'.

De Koninginnedag in Alkmaar was een heerlijke, oranje, dag, met geen wanklank te horen. Even naar de vrijmarkt geweest en daarna bij Henk en Mariska in de tuin thee gedronken.

Vanavond begint, aldus het nieuws, het hier ook weer te regenen en gaat de temperatuur weer naar beneden. Hopelijk omdat de warmere lucht naar het Zuiden gaat! Wie weet. Wij duimen ervoor.

• 30 April 2012 - 19:58

Heleny:

Typefoutje:

Dijn moet zijn: fijn!

Liefs, Heleny

• 30 April 2012 - 20:47

Anja:

Koninginnedag met Emma gevierd.
    Het was gezellig in Heerde, terrasje, drankje, ijsje en heel veel knuffels.
    Arend was in Dronten met zijn trekker en had het prima naar de zin.
    Bij stijfheid is de beste therapie bewegen volgens mij, dus jullie zijn heeeeeel goed bezig. Maak het niet te gek en pas op jezelf. Geniet er mateloos van!!

• 01 Mei 2012 - 07:30

Marleen SHN:

Eindelijk een berichtje van mij. Wat een mooie verhalen. Een reis om nooit te vergeten. In Purmerend gaat het goed, hoewel we je missen Ineke ;-). Zo mooi als het weer gisteren met de Koninginnedag was, zo nat is het vandaag. Geniet van jullie mooie avontuur!

• 04 Mei 2012 - 11:27

Johan Van Keulen:

Johan

Succes......

Groetjes,

• 04 Mei 2012 - 19:03

Sjaak Melker:

Hoi meiden,

Eindelijk weer een reactie vanuit Egmond Binnen. Zoals jullie weten zou ik ook op pad en wel eerst 2 dagen naar Lourdes en dan na zo´n zes dagen lopen de Pyreneeen over bij de Col de Somport en dan verder Spanje in. Dat heeft inmiddels allemaal plaatsgevonden en ik heb het weer gecontroleerd. In de negen dagen hebben wij geen druppel regen gehad. Dus of jullie verhalen over regen, regen en nog eens regen kloppen, betwijfel ik.
    Nee hoor ook wij hebben een paar dagen regen gehad. En op de dag dat wij naar de Col du Smport op 1670 m moesten sneeuwde het zelfs. De volgende morgen, toen we de berg af moesten, lag er ruim 20 cm sneeuw en mochten we niet over kleine, smalle paadjes enz maar moesten we over de weg naar beneden. Onderweg kwamen we regelmatig sneeuwschuivers tegen.
    Jullie schieten inmiddels lekker op en beginnen Santiago al een beetje in het zicht te krijgen. Ik ben echt trots op jullie en zal morgen bij het spinnen weer effe vertellen hoe het jullie vergaat en welke avonturen jullie allemaal meemaken. Geniet nog lekker van de komende dagen en weet nog steeds dat HET ONDERWEG ZIJN het mooiste is van wat er maar kan zijn! Meiden dikke kus en groetjes weer van Sjaak